مشاهده گزارش تصویری | مشاهده کلیپ دیدگاه شرکت کنندگان | مشاهده تیزر رویداد

رویداد امتداد روز سه شنبه 29 آذرماه در آمفی تئاتر خانه اندیشه ورزان با حضور فعالان اجتماعی برگزار گردید. این رویداد با هدف آشنایی فعالان اجتماعی ایران با مسائل اجتماعی کشورهای عراق و سوریه و ارائه تجربیات موسسات ایران برای حل مسائل فعالان غیر ایرانی برگزار گردید.

در ابتدای رویداد آقای محمد علی جهانشاهی دبیر مجمع تشکل های بین الملل به تبیین اهمیت و ضرورت رویداد پرداخت. سپس آقای سید مهدی موسوی و خانم فاطمه خطیب، تجربیات فعالیت های اجتماعی خود در عرصه بین الملل را به همراه عکس و فیلم به صورت کوتاه ارائه کردند. تجربه آقای موسوی درباره توانمندسازی آوارگان منطقه حسیا از کشور سوریه و تجربه خانم خطیب درباره ایجاد مدرسه برای دانش آموزان محروم در آفریقا بود.

در بخش دوم رویداد آقای مصطفی خالصی و دکتر ثامر عدنان از کشور عراق به تبیین مسائل اجتماعی کشور خود پرداختند تا فعالان ایرانی با واقعیت های اجتماعی این کشور و نیازهای آن آشنا شوند. سپس آقای مصطفی سمان از کشور سوریه به صورت ویدئو کنفرانس به تبیین مسائل اجتماعی منطقه زینبیه پرداخت.

با توجه به اینکه رویداد در سالروز شهادت شهید حمید رضا اسداللهی از فعالان اجتماعی برگزار می شد، از خانواده و یکی از همرزمان ایشان برای حضور دعوت شده بود. آقای محسن صیاد از همرزمان شهید، دقایقی به خاطره گویی درباره ایشان پرداختند و پس از آن هدیه ای توسط مهمانان عراقی به خانواده شهید تقدیم شد.

پس از اقامه نماز و صرف ناهار بخش سوم رویداد در قالب میزهای مجزای عراق، سوریه و لبنان برگزار شد. در این بخش شرکت کنندگان براساس تمایل و تجربه خود در یکی از میزها حاضر می شدند و به ارائه تجربیات اجتماعی خود در ایران می پرداختند تا مخاطبان غیر ایرانی با ظرفیت های ایران برای حل مسائل اجتماعی کشور خود آشنا شوند. هر کدام از ارائه ها 15 دقیقه و در موضوعات اشتغال زایی، افزایش انسجام اجتماعی از طریق جلسات خانگی قرآن کریم، مبارزه با آسیب های اجتماعی از طریق ورزش، رسانه های محلی، شناسایی و طراحی نقشه تحول محله، پیش گیری و درمان اعتیاد و پدیده کودکان کار بود.

دسته بندی ها
اخبار گزارش

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجمع تشکل های بین الملل مجموعه ای از تشکل های مردمی فعال در عرصه ی بین الملل می باشد که با ایمان به یاری خدا،کار جمعی و فضیلت تجمیع مؤسسات مردمی و هم افزایی تشکل های انقالبی شکل گرفته است. با عضویت در مجمع تشکل های بین الملل، در هویت مستقل تشکل های مردمی هیچ خلل و نقصی ایجاد نخواهد شد. این مجمع هیچگونه وابستگی به نهادها و ارگانهای حکومتی و دولتی نخواهد داشت و یک مجموعۀ مستقل مردمی به حساب می آید. البته از ظرفیت های موجود در این زمینه در چارچوب ضوابط مجمع تشکلهای بین الملل استفاده خواهد شد.