گزارش تصویری نشست تجربه نگاری اجتماع مردمی در مرز عراق و اردن

در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ نشست تجربه نگاری اجتماع مردمی در مرز عراق و اردن برای حمایت از فلسطین در قم به همت مجمع تشکل های بین الملل برگزار گردید و افراد حاضر در مورد چگونگی شکل گیری این حرکت و مسیرهای پیش رو، نکته نظر هایی مطرح کردند که در  ادامه کلیپ های مربوط به این نشست را مشاهده می نمایید:

ایده اصلی شکل گیری اجتماع در مرز عراق و اردن این بود که با اجتماع در ان منطقه بتوانیم یک نقطه تماسی را با سیستم سیاسی اردن برقرار کنیم و شاهد تاثیر آن بر تلاویو باشیم.

ما می خواستیم منفصل از میدان نباشیم و خارج از کار نمایشی، یک آورده واقعی به این صحنه، برای تاثیر گذاری به میدان را رقم بزنیم و در دسترس ترین نقطه برای نقش آفرینی را طربیل دانستیم…

منطقه در آستانه تاریخی خاص قرار دارد و بازیگران اصلی به دنبال صلح در منطقه هستند دیدار رییس جمهور چین و امریکا در این وضعیت نشان می دهد که این جنگ باید نهایتا منجر به تثبیت صلح شود.مساله غزه یکی از نقاط عطف این ماجرا است.

هرچند برای اجرای این ایده و عملی کردن حضور در میدان با چالش مالی همراه بودیم اما می خواستیم هیمنه نیروهای اردنی بشکند و با حضور خودمان در مرز اردن به دنبال انتقال انرژی مثبت به بدنه فلسطینی حاضر در اردن بودیم.

در فاز دوم ایده ما این بود که جمعیت سنی را به میدان بکشانیم و در اخرین شهری که نزدیک مرز بود به صورت دائمی و با مدت زمان بیشتری حضور داشته باشیم و در این زمینه مذاکراتی را با هرکسی که فکر می کردیم موثر باشد انجام دادیم. اما با تهران به مشکل خوردیم و الان متکی به عراقی ها به دنبال ادامه روند و فاز دوم همچنان هستیم.

به دلیل اختلافات در بدنه مسؤلين ایرانی و این که ما مهمان در عراق بودیم. مشکلاتی برای ما بوجود آمد و در نهایت امر دوستان کتائب از ما خواستند که به بغداد برگردیم.

ما انتظار داشتيم كه يک جمعیتی برود لب مرز و برگردد اما با حوادثی که رخ داد و پشتیبانی لجستیک کتائب یک اعتصامی شکل گرفت. وارد شدن کتائب سبب شد ما در حاشیه باشیم و تیمی که این ایده را از ابتدا داشت دیگر نتواند نقش موثری داشته باشد.

مجمع تشکل های بین الملل مجموعه ای از تشکل های مردمی فعال در عرصه ی بین الملل می باشد که با ایمان به یاری خدا،کار جمعی و فضیلت تجمیع مؤسسات مردمی و هم افزایی تشکل های انقالبی شکل گرفته است. با عضویت در مجمع تشکل های بین الملل، در هویت مستقل تشکل های مردمی هیچ خلل و نقصی ایجاد نخواهد شد. این مجمع هیچگونه وابستگی به نهادها و ارگانهای حکومتی و دولتی نخواهد داشت و یک مجموعۀ مستقل مردمی به حساب می آید. البته از ظرفیت های موجود در این زمینه در چارچوب ضوابط مجمع تشکلهای بین الملل استفاده خواهد شد.